لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۹:۱۰

رویترز: بایت‌دنس می‌گوید ترجیح می‌دهد به‌جای فروش تیک‌تاک، فعالیتش در آمریکا تعطیل شود


نمایی از ساختمان نمایندگی شرکت تیک تاک در ایالت کالیفرنیا - آرشیو
نمایی از ساختمان نمایندگی شرکت تیک تاک در ایالت کالیفرنیا - آرشیو

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه در گزارشی اختصاصی از قول منابع آگاه نوشت که شرکت «بایت‌دنس» به عنوان مالک اپلیکیشن تیک‌تاک ترجیح می‌دهد به‌جای فروش، این «برنامه زیان‌ده» را در آمریکا تعطیل کند.

بر اساس مصوبه این هفته کنگره آمریکا که با امضای رئیس جمهوری اکنون به قانون تبدیل شده است، اگر شرکت بایت‌دنس ظرف یک سال مالکیت تیک‌تاک را واگذار نکند، فعالیت آن در ایالات متحده ممنوع خواهد شد.

به گزارش رویترز، منابع نزدیک به بایت‌دنس می‌گویند الگوریتم‌هایی که تیک‌تاک به آن‌ها تکیه می‌کند، هسته اصلی عملیات کلی شرکت بایت‌دنس هستند، که فروش برنامه را به‌همراه الگوریتم‌ها، بسیار ناممکن می‌کند.

به گفته آن‌ها، تیک‌تاک سهم کمی از کل کاربران فعال و درآمد روزانه بایت‌دنس را دارد، بنابراین ترجیح می‌دهند در «بدترین رهیافت»، تیک‌تاک را در ایالات متحده تعطیل کنند تا بخواهند آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشند.

رویترز از قول این منابع که نخواستند نامشان فاش شود نوشت، تعطیلی تیک‌تاک در آمریکا تاثیر محدودی بر کسب و کار بایت‌دنس خواهد داشت، و در عین حال این شرکت را مجبور نمی‌کند از الگوریتم اصلی خود دست بردارد.

بسیاری از قانونگذاران و مقام‌های ایالات متحده اعتقاد دارند تیک‌تاک خطراتی برای امنیت ملی آمریکا در بر دارد، زیرا چین می‌تواند این شرکت را مجبور کند داده‌های ۱۷۰میلیون کاربر آمریکایی خود را در اختیار پکن قرار دهد.

کنگره طرحی را تصویب کرد که بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک، یا باید این برنامه را به یک شرکت آمریکایی واگذار کند، یا آن که فعالیتش در ایالات متحده ممنوع خواهد شد. این مصوبه روز چهارشنبه با امضای بایدن اجرایی شد.

XS
SM
MD
LG