لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۸:۱۶

تداوم حملات مرگبار روسها به شرق اوکراین؛ نیروهای روسی روستایی را با خاک یکسان کردند


ارتش اوکراین با اشاره به درگیری‌های شدید در منطقه دونتسک واقع در شرق اوکراین، اعلام کرد که نیروهای روسی روستای اوچرتین (که پیش از جنگ ۳۰۰۰ نفر جمعیت داشته) را با خاک یکسان کرده‌‌اند.

تصاویر پهپادهای خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد روستای اوچرتین در اثر حملات روسیه کاملا ویران شده و هیچ ساختمانی سالم باقی نمانده است.

این در حالی است که اوکراینی‌ها در تلاش هستند تا مانع پیشروی بیشتر روس‌ها شوند.

نیروهای روسیه با استفاده از توپخانه، پهپاد و بمب، نیروهای اوکراینی را که ذخایر مهماتشان کاهش یافته، به شدت بمباران می‌کنند.

مناطق خارکف و دنیپرو در اوکراین نیز شبانه مورد حمله پهپادهای روسی قرار گرفتند.

مقامات منطقه‌ای در روز شنبه اعلام کردند که بر اثر اصابت این پهپادها به ساختمان‌های تجاری و مسکونی، دست‌کم شش نفر از جمله یک کودک ۱۳ ساله مجروح شده‌اند.

در حالی که نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد هر ۱۳ پهپاد شاهد اعزام شده به این دو منطقه را سرنگون کرده است، سقوط بقایای این پهپادها در خارکیف (دومین شهر بزرگ اوکراین) باعث جراحت چهار نفر و آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری شد.

خبرگزاری دولتی روسیه روز شنبه گزارش داد که نیروهای این کشور شب گذشته یک انبار پهپادها در خارکف را هدف قرار داده‌اند. این مکان مورد استفاده نیروهای اوکراینی بوده است.

منبع این خبر سرگئی لبدوف، یکی از فرماندهان گروه های شبه نظامی طرفدار مسکو بوده است.به گفته آسوشیتدپرس، صحت این خبر به شکل مستقل قابل تایید نیست.

XS
SM
MD
LG