لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۱۹:۰۲

آلمان کاردار سفارت روسیه را برای پاسخگویی در رابطه با «حملات سایبری» احضار کرد


وزارت خارجه آلمان با متهم کردن سازمان اطلاعات نظامی مسکو به انجام حملات سایبری علیه حزب حاکم آلمان و بخش‌های دفاعی، هوافضا، و فن‌آوری اطلاعات، کاردار موقت سفارت روسیه را احضار کرد.

ولفگانگ بوشنر، قائم مقام سخنگوی دولت فدرال آلمان، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت در یک نشست خبری در برلین گفت، سازمان‌های اطلاعاتی آلمان تشخیص داده‌اند که سازمان اطلاعات نظامی روسیه مسئول حمله سایبری سال ۱۴۰۲ به حزب سوسیال دموکرات آلمان بوده است.

حزب سوسیال دموکرات آلمان خرداد ۱۴۰۲ اعلام کرد که عوامل سایبری حساب‌های ایمیل متعلق به مدیران اجرایی این حزب را در اوایل سال هدف قرار داده‌اند.

بوشنر گفت که دولت آلمان - با حمایت اتحادیه اروپا، ناتو، و «شرکای بین‌المللی» - کارزار گروه جاسوسی سایبری روسیه را «به شدیدترین وجه ممکن» محکوم می‌کند.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، نیز که به استرالیا سفر کرده است، تأیید کرد حملات سال ۱۴۰۲ کار سازمان اطلاعات نظامی روسیه بوده است و هشدار داد که روسیه با «پیامدهای» این اقدام مواجه خواهد شد.

کریستین واگنر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، در برلین به خبرنگاران گفت که کشورش «تمامی اقدامات لازم» از جمله اقدامات دیپلماتیک و تحریمی را برای واکنش به حملات روسیه انجام خواهد داد.

سازمان امنیت سایبری آلمان، با همکاری پژوهشگران «آلفابت»، شرکت مادر گوگل، به تازگی مشخص کرد که گروهی مشابه به نام «ای‌پی‌تی ۲۹» تحت کنترل روسیه، با هدف قرار دادن چندین حزب سیاسی آلمانی تلاش کرده ضمن نفوذ در شبکه‌های آنها داده‌هایشان را به سرقت ببرد.

پیشتر، ناتو و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای، ضمن ابراز نگرانی از کارزار مخرب سایبری روسیه، این اقدامات را که نه تنها علیه آلمان، بلکه همچنین علیه بریتانیا، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، لهستان، و سوئد انجام شده بود، محکوم کردند.

در بیانیه ناتو آمده است که این حملات شامل دخالت سایبری و الکترونیکی، کارزارهای پخش اطلاعات نادرست، و سایر عملیات‌های ترکیبی بوده است.

اتحادیه اروپا نیز گفت که این کارزار سایبری «مؤسسه‌های دموکراتیک، نهادهای دولتی و تأمین‌کنندگان زیرساخت‌های حیاتی» در سراسر اتحادیه اروپا و فراتر از آن را هدف قرار داده است.

XS
SM
MD
LG