لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۳:۴۳

تقدیر جو بایدن از «شجاعت تزلزل‌ناپذیر» نرگس محمدی: او باید فورا از زندان آزاد شود


جو بایدن - نرگس محمدی
جو بایدن - نرگس محمدی

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای اهدای جایزه صلح نوبل سال ۲۰۲۳ به نرگس محمدی را تبریک گفت و از جمهوری اسلامی خواست او و دیگر فعالان برابری جنسیتی را فورا آزاد کند.

جو بایدن با اشاره به «شجاعت تزلزل‌ناپذیر» خانم محمدی، گفت تعهد او به ایجاد آینده‌ای که زنان و مردم ایران سزاوار آن هستند، الهام‌بخش مبارزان برای حقوق بشر و کرامت انسانی در هر جای جهان است.

رئیس جمهوری آمریکا نیرومندتر شدن عزم و تلاش خانم محمدی به رغم بازداشت‌ها، آزار و اذیت‌ها، و شکنجه‌ها مکرر و حبس ناعادلانه کنونی او در زندان اوین را یادآورد شد و گفت این جایزه قدردانی از او و نشانه‌ای از شنیده‌شدن دعوت او به آزادی و برابری از سوی جهانیان است.

جو بایدن با اشاره به همزمانی تاسف‌بار اهدای جایزه صلح نوبل با انتشار گزارش‌های مربوط به حمله «پلیس امنیت اخلاقی» به آرمیتا گراوند، نوجوان ۱۶ ساله، گفت مردم ایران در مبارزه برای آینده‌ای آزاد و دموکراتیک ساکت نمی‌شوند و ارعاب را نمی‌پذیرند.

به گفته رئیس جمهوری ایالات متحده، «جنبش مسالمت‌جویانه زن، زندگی، آزادی» مردم ایران با مطالبه احترام به حقوق بشر، موجب امیدواری مردم سراسر جهان شده است.

جو بایدن در ادامه بیانیه خود تصریح کرد ایالات متحده همچنان شجاعت تمامی مدافعان حقوق بشر و یاد و خاطره مهسا امینی و همگی کشته‌شدگان، زخمی‌ها، و بازداشت‌شدگان از سوی جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارد و به حمایت خود از تلاش‌های ایرانیان برای دفاع از آینده خود، آزادی بیان، برابری جنسیتی، و پایان‌دادن به خشونت جنسیت‌محور علیه زنان و دختران در همه‌جا ادامه می‌دهد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در ادامه به تداوم ابتکار دیپلماتیک کشورش برای برجسته‌کردن، محکوم‌کردن، و ترویج پاسخگوکردن مسئولان نقض حقوق بشر در ایران اشاره کرد و ارسال ابزارهای ضدسانسور به منظور دسترسی ده‌ها میلیون ایرانی به اینترنت و همچنین تحریم بیش از صدها فرد و نهاد ایرانی مسئول نقض حقوق بشر را در همین راستا دانست.

جو بایدن در پایان بیانیه خود گفت ایالات متحده همچنان در کنار نرگس محمدی، مردم شجاع ایران، و همه مبارزان برای ایجاد جهانی برابرتر و آزادتر در سراسر دنیا خواهد ایستاد.

XS
SM
MD
LG