لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۲۲

زنده بلاگ| اسرائیل پیکر سه گروگان ربوده‌شده توسط حماس را در غزه پیدا کرد

گزارش لحظه به لحظه از آخرین تحولات خاورمیانه پس از حملات تلافی‌جویانه اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران

۰۳:۳۱ ۱۵.۲.۱۴۰۳

وزیر دفاع بریتانیا: جمهوری اسلامی مسئول بی‌ثباتی‌ خاورمیانه است

وزیر دفاع بریتانیا، روز جمعه در واکنش به تحریمهای اخیر جمهوری اسلامی علیه بریتانیا با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «جمهوری اسلامی مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه خاورمیانه از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی‌های تروریستی خود است.»

گرانت شاپس، با نام بردن از حماس، حزب‌الله و حوثی‌ها به عنوان شبکه غیرقانونی نیابتی‌های جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد اگر جمهوری اسلامی فکر می‌کند که تحریم‌های اخیرش علیه بریتانیا، کسی را می‌ترساند، کاملا گمراه شده‌ است.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی هفته گذشته تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل حمایت از اقدامات اسرائیل تحریم کرد.

۰۳:۳۱ ۱۵.۲.۱۴۰۳

هشدار درباره حمله احتمالی اسرائيل به رفح؛ سازمان جهانی بهداشت: این حمله می‌تواند به حمام خون منجر شود

۲۱:۳۵ ۱۴.۲.۱۴۰۳

رئیس سازمان «سیا» برای پیشبرد مذاکرات آتش‌بس در جنگ غزه وارد قاهره شد

۰۷:۵۰ ۱۴.۲.۱۴۰۳

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در گروه شبه نظامی موسوم به «جنبش مقاومت اسلامی عراق»، از گروه‌های تحت حمایت جمهوری اسلامی در آن کشور، نوشت که این گروه روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، با استفاده از موشک‌های کروز حملات متعددی را به اسرائیل انجام داده است.

این منبع در گفتگو با رویترز مدعی شد که این حمله با چندین موشک کروز از نوع «ارقب» انجام شد و برای اولین بار، شهر تل آویو اسرائیل را هدف قرار داد.

در این ارتباط، هنوز گزارشی در مورد اصابت این موشک ها منتشر نشده است.

نشریه «جروزالم پست» هم نوشت: هیچ هشداری در این زمینه از سوی ارتش اسرائیل داده نشد و ورود موشک از سمت عراق نیز گزارش نشد.

۰۷:۴۶ ۱۴.۲.۱۴۰۳

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ نظامی این کشور در پی حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق، پایتخت سوریه، در ساعات پایانی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، زخمی شدند. تاکنون اسرائیل مسئولیت انجام این حمله را بر عهده نگرفته است.

۰۲:۲۶ ۱۴.۲.۱۴۰۳

تایمز اسرائیل از توقف قریب‌الوقوع فعالیتهای شبکه خبری الجزیره قطر، در اسرائیل خبر داد

تایمز اسرائیل نوشت که کابینه اسرائیل پنجشنبه شب، ۱۳ اردیبهشت، تعطیلی و توقف فعالیتهای شبکه قطری الجزیره در اسرائیل را تایید و اعلام خواهد کرد.

پارلمان اسرائیل ماه گذشته قانون موسوم به الجزیره را تصویب کرد و به دولت اختیارات موقت داد تا از فعالیت شبکه‌های خبری خارجی در اسرائیل در صورتی که به نظر سرویس‌های اطلاعاتی، به امنیت ملی آسیب برسانند، جلوگیری کند.

مقامات اسرائیل معتقدند شبکه الجزیره قطر «به شدت تحت تأثیر حماس» است و نیروهای ارتش اسرائیل در غزه را به خطر می‌اندازد.

۰۲:۲۵ ۱۴.۲.۱۴۰۳

گزارش‌هایی از حملات هوایی اسرائیل به مناطقی در دمشق

گزارش های اولیه حاکی از زخمی شدن چند نفر در سوریه بر اثر حملات هوایی منتسب به اسرائیل است جروزالم پست نوشت که حملات هوایی اسرائیل پنجشنبه شب در دمشق برای اولین بار پس از کشته شدن چند فرمانده ارشد سپاه حمله هوایی اسرائیل در اوایل آوریل گزارش شد.

رویترز هم نوشت:«حمله هوایی روز پنجشنبه یک ساختمان مورد استفاده نیروهای امنیتی سوریه در نزدیکی دمشق را هدف قرار داده است.» منابع اپوزیسیون سوریه گزارش دادند که این حمله یک سایت را در نزدیکی نجحه در جنوب دمشق هدف قرار داد.

۰۲:۲۴ ۱۴.۲.۱۴۰۳

تاکید رئیس جمهوری آمریکا: در کنار آزادی بیان، نظم دانشگاه‌ نیز باید حفظ شود

۰۲:۲۳ ۱۴.۲.۱۴۰۳

سنتکام از انهدام سه پهپاد حوثی‌ها قبل از شلیک خبر داد

ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد نیروهای این ستاد روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت سه پهپاد را قبل از شلیک در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن شناسایی و آنها را منهدم کردند.

سنتکام اعلام کرد این هواپیماهای بدون سرنشین، تهدیدی قریب‌الوقوع برای نیروهای ایالات متحده و ائتلاف و کشتی‌های تجاری در منطقه تشخیص داده و به سرعت خنثی شدند تا آزادی دریانوردی و ایمنی آب‌های بین‌المللی و تجارت جهانی تضمین شود.

۱۸:۴۱ ۱۳.۲.۱۴۰۳

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطینی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت یک مرد مسلح عضو گروه جهاد اسلامی را در کرانه باختری کشتند. رسانه‌ها از این به عنوان یک «درگیری کم‌سابقه» میان گروه‌های فلسطینی یاد کرده‌اند.

بارگذاری بیشتر

XS
SM
MD
LG