لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۳:۵۸

دمشق: ۸ نظامی سوری در حمله هوایی اسرائیل زخمی شدند


وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ نظامی این کشور در پی حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق، پایتخت این کشور، زخمی شدند. اسرائیل مسئولیت انجام این حمله را بر عهده نگرفته است.
وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ نظامی این کشور در پی حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق، پایتخت این کشور، زخمی شدند. اسرائیل مسئولیت انجام این حمله را بر عهده نگرفته است.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۸ نظامی این کشور در پی حمله هوایی اسرائیل به حومه دمشق، پایتخت سوریه، در ساعات پایانی روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، زخمی شدند. تاکنون اسرائیل مسئولیت انجام این حمله را بر عهده نگرفته است.

خبرگزاری رویترز با استناد به بیانیه وزارت دفاع سوریه که در خبرگزاری رسمی این کشور، «سانا»، منتشر شد، این حمله را «آخرین حمله از این نوع در جریان جنگ در غزه»‌ نامید.

وزارت دفاع سوریه در بیانیه خود گفت که حمله اسرائیل از بلندی‌های جولان به سمت «یکی از سایت‌های نزدیک دمشق» خسارات مادی نیز وارد کرده است اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

یک منبع امنیتی سوریه به رویترز گفته است که این حمله به ساختمانی که توسط نیروهای امنیتی سوریه اداره می شد، انجام شده است.

او اشاره کرد که محل حمله روز پنجشنبه در منطقه ای انجام شد که نیروهای حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی در آن مستقر هستند.

اما این منبع امنیتی گفت که سایت مورد حمله توسط واحدهای جمهوری اسلامی یا حزب الله لبنان اداره نمی شد.

حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه در حدود ۱۳ سال قبل، برای حمایت از حکومت بشار اسد وارد سوریه شدند. در این حال، تهران همواره مدعی است که نیروهیا اعزامی اش به سوریه «مستشاران نظامی» هستند.

به نوشته رویترز، ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در مورد گزارش های رسانه های خارجی اظهار نظر نمی کند.

این خبرگزاری نوشت: اسرائیل سال‌ها است که به اهداف مرتبط با جمهوری اسلامی در سوریه حمله می‌کند و از هنگام حملات شبه نظامیان حماس به آن کشور در روز ۱۵ مهر سال گذشته که ۱۲۰۰ کشته برجای گذاشت، عملیات خود را در این کشور افزایش داده است.

در پی حملات اسرائیل به سوریه، شماری از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شده اند.

XS
SM
MD
LG