لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۵۵

هاکی روی یخ قهرمانی زنان آسیا؛ درخشش دختران یخی ایران در تایلند ادامه دارد


تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا در بانکوک، پایتخت تایلند،‌ با نتیجه ۲۰ بر ۰ کویت را در هم شکست
تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا در بانکوک، پایتخت تایلند،‌ با نتیجه ۲۰ بر ۰ کویت را در هم شکست

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در دومین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا که در بانکوک پایتخت تایلند برگزار می‌شود، کویت را شکست داد و یک قدم دیگر به صعود از مرحله گروهی نزدیک‌تر شد.

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران در این مسابقه نیز هجومی ظاهر شد و برتری محسوسی نسبت به کویت داشت و در نهایت با نتیجه ۲۰ بر ۰ مقابل حریف خود پیروز شد.

ایران در گام نخست نیز هند را با نتیجه ۱۷ بر یک شکست داده بود و با ۳۷ گل زده و تنها یک گل خورده یکی از شگفتی‌سازان این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

ملی‌پوشان ایرانی در بازی مقابل هند با سرود جمهوری اسلامی همخوانی نکردند که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و با واکنش‌های مناسبی از سوی کاربران ایرانی همراه شد.


تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران چهارشنبه در سومین مسابقه خود به مصاف قرقیزستان خواهد رفت.

بر خلاف سایر کشورهای حاضر در این رقابت‌ها، هاکی روی یخ زنان در ایران قدمت زیادی ندارد و تیم ملی زنان کمتر از سه سال پیش تشکیل شده است. این نخستین حضور دختران ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا است و به همین دلیل مورد توجه مقامات فدراسیون جهانی و هاکی روی یخ آسیا و اقیانوسیه قرار گرفته است.

تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران بدون حمایت مالی از سوی وزارت ورزش به تایلند اعزام شده است و مقامات دولتی به هیچ یک از وعده‌های خود در این زمینه عمل نکردند. به گفته کاوه صدقی، رئیس انجمن هاکی روی یخ ایران، بخشی از هزینه‌ها توسط خود بازیکنان تأمین شد و «ایران مال» نیز پرداخت برخی از هزینه‌ها را بر عهده گرفت.

هر چند که عدم حمایت وزارت ورزش از فعالیت برخی رشته‌های ورزشی به ویژه در عرصه ورزش زنان موضوع تازه‌ای نیست، ولی درخشش تیمی که بدون حمایت مالی برای نخستین بار راهی مسابقات آسیایی می‌شود، کم‌سابقه محسوب می‌شود.

به گفته صدقی، با توجه به قدرت تیم و انگیزه بازیکنان، انتظار می‌رود که آنها در این رقابت‌ها صاحب مدال شوند.

اعظم سنایی، مربی و کاپیتان تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران با اشاره به اینکه آنها در نخستین حضور آسیایی خود به دنبال کسب مدال هستند، گفت: «از ابتدا هم هدف مشخصی داشتیم و برای کسب مدال بسیار خوشرنگ رقابت‌ها به تایلند آمدیم. ما زحمت زیادی کشیدم تا به این مرحله رسیدیم و هرگز پا پس نمی‌کشیم.»

تیم ملی ایران در گروه «بی» یا سطح دوم این رقابت‌ها حضور دارد. گروه «ای» که سطح بالاتری دارد شامل تایلند، سنگاپور، مالزی، و امارات است.

دو تیم نخست گروه بی، به مصاف تیم‌های سوم و چهارم گروه ای خواهند رفت و برنده‌ها در مرحله نیمه‌نهایی با تیم‌های نخست گروه ای رقابت خواهند کرد.

با توجه به نتایج کسب شده توسط ایران به نظر می‌رسد که این تیم مشکلی برای صعود از مرحله گروهی ندارد و بزودی با قدرت‌های آسیایی این رشته روبرو خواهد شد.

هرچند که به گفته برخی از کارشناسان تیم‌های حاضر در این مسابقات با تمام قوا راهی تایلند نشده‌‌اند، با این حال پیشرفت تیم ملی ایران که سابقه زیادی نیز در این رشته ندارد با تحسین آنها همراه شده است.

بخش فارسی صدای آمریکا که برای پوشش خبری این رقابت‌ها به تایلند رفته است، گزارش‌های مختلفی را از درخشش ملی‌پوشان جوان ایرانی تهیه می‌کند.

XS
SM
MD
LG