لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۳:۵۸

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: واشنگتن در پاسخ به حملات حکومت ایران به اسرائیل «قاطعیت» نشان داد


مایک جانسون، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالات متحده
مایک جانسون، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالات متحده

مایک جانسون، رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالات متحده، روز یکشنبه ۲۶ فروردین گفت که قانونگذاران مجلس این هفته تلاش خواهند کرد تا بسته کمک‌های مالی به اسرائیل تصویب شود، اما جزئیات هنوز نهایی نشده است.

او به شبکه فاکس نیوز گفت: «جمهوریخواهان مجلس نمایندگان و حزب جمهوری خواه ضرورت ایستادگی در کنار اسرائیل را درک می‌کنند. ما در حال جمع‌آوری جزییات بسته کمکی هستیم و این هفته دوباره تلاش خواهیم کرد. ما در حال بررسی گزینه‌ها و همه مسائل مربوط به بودجه تکمیلی هستیم.»

رئیس مجلس نمایندگان افزود خوشحال است که ایالات متحده در پاسخ به حملات جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل «قاطعیت نشان داد.»

او گفت: «من فکر می‌کنم که ما دیشب عزم خود را نشان دادیم. بسیاری از ما در مورد ایستادگی در کنار اسرائیل نگران بودیم. ایستادگی در کنار اسرائیل بسیار حیاتی است... ما اکثر آن پهپادها و موشک‌ها را ساقط کردیم و سایر متحدان ما نیز در این زمینه کمک کردند.»

در همین حال، چاک شومر، رئیس دمکرات سنای آمریکا گفت مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری‌خواهان باید در پی حملات حکومت ایران به اسرائیل بسته کمک‌های امنیت ملی دو حزبی را که سنا تصویب کرده و شامل کمک مالی به اسرائیل تصویب کند.

او گفت: «با توجه به وقایع امشب، بیش از همیشه روشن است که بهترین راه برای کمک به اسرائیل این است که مجلس نمایندگان بودجه تکمیلی امنیت ملی سنا را تصویب کند.»

این در حالی است که درخواست جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از حزب دموکرات، برای ۹۵ میلیارد دلار کمک به اوکراین، اسرائیل و سایر متحدان با حمایت سنای آمریکا به تصویب رسید اما برای هفته‌ها متوقف مانده، زیرا مایک جانسون رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، تا کنون اجازه رای‌گیری بر سر آن را نداده است.

XS
SM
MD
LG