لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۱:۳۶

نتانیاهو: «ضربه‌های دردناک و بیشتر» بر حماس وارد خواهیم کرد


بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز یکشنبه دوم اردیبهشت در آستانه عید پسح وعده داد به منظور آزادی گروگان‌ها «ضربه‌های دردناک و بیشتر» بر حماس وارد کند.

نتانیاهو در یک پیام ویدیویی ابراز تاسف کرد که «تمامی پیشنهادها برای آزادی گروگان‌هایمان کاملا توسط حماس رد شده است.»

به گفته نخست‌وزیر اسرائیل، حماس به جای عقب‌نشینی از مواضع افراطی خود از فشارهای وارده بر دولت اسرائیل سوء استفاده و شرایط برای آزادی گروگان‌ها را سخت‌تر می‌کند.

بنیامین نتانیاهو تصریح کرد: «در روزهای آتی، فشار نظامی و دیپلماتیک بر حماس را افزایش خواهیم داد زیرا این تنها راه برای آزادی گروگان‌هایمان و دستیابی به پیروزی است.»

نتانیاهو در هفته‌های گذشته اعلام کرده است که روز خاصی برای آغاز عملیات علیه حماس در رفح تعیین شده است. کانال خبری سی‌ان‌ان در این ارتباط گزارش داد که تهاجم به رفح به دلیل حملات موشکی و پهپادی حکومت ایران به اسرائیل به تعویق افتاده است.

پس از حمله تروریستی ۱۵ مهر حماس به اسرائیل که منجر به کشته‌شدن ۱۲۰۰ نفر و گروگان گرفته شدن بیش از ۲۵۰ تن دیگر شد، اسرائیل تهاجم به غزه را با هدف نابودی این گروه اسلامگرای تحت حمایت جمهوری اسلامی ایران و بازگرداندن گروگان‌ها آغاز کرد.

در جریان مذاکرات با میانجیگری ایالات متحده، قطر، و مصر در پاییز سال گذشته، بیش از ۱۰۰ گروگان ربوده‌شده آزاد شدند. هنوز ١٣٣ گروگان اسرائیلی در اسارت حماس در غزه هستند و اسرائیل معتقد است دست‌کم ۲۰ تن از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات حماس از زمان حمله تروریستی ۱۵ مهر چندین بار تاکید کرده‌اند در صورت توان حمله‌ای اینچنین را بارها تکرار خواهند کرد.

حماس بدون اشاره به تعداد اعضای کشته‌شده خود در نتیجه تهاجم اسرائیل به غزه می‌گوید بیش از ۳۴ هزار فلسطینی ساکن غزه تا کنون کشته و حدود ٧٣ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

بخش فارسی صدای آمریکا نمی‌تواند به طور مستقل آمار و ارقام ارائه‌شده از سوی حماس را راستی‌آزمایی یا تایید کند.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل، و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌‌اند.

XS
SM
MD
LG