لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۱:۱۸

دسته‌گل جدید: روسری سرکردن مربی مرد تایلندی برای تماشای بازی بانوان در گرگان


در حالیکه در هفته های اخیر عدم حضور زنان در ورزشگاه ها و باخت مصلحتی کشتی گیر ایرانی برای روبرو نشدن با رقیب اسرائیلی خبر ساز است، یک دسته گل دیگر در ورزش ایران رقم خورده است: عکس هایی از مربی مرد یک تیم در ورزش زنان با روسری منتشر شده است.

در فضای مجازی عکسی از یک مرد آسیای شرقی منتظر شده که با تکه ای پارچه و حوله برای خود روسری درست کرده و مشغول تماشای رقابت ورزش کبدی در ورزشگاهی در گرگان است. وی سامپراچ فونچو، سرمربی تیم کبدی تایلند است که وقتی اجازه حضور در داخل سالن را نمیابد، با این شمایل سعی می کند در سالن حضور بیابد و بازی تیمش را نگاه کند، حقی که قاعدتا هر مربی دارد اما او در ایران نداشته است.

تازه ترین عکس های خبری را از توئیتر صدای آمریکا دنبال کنید:

اقدام این مربی که به نظر می رسد با رضایت مسولان برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان صورت گرفته، با بازتاب های زیادی روبرو شده است.

سوال از وزیر ورزش

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس درباره حضور مربی مرد تیم‌های خارجی با روسری در مسابقات بخش بانوان کبدی در گرگان اعتراض کرده و گفته یک دوگانگی در این اتفاق مشخص است که برای ما به هیچ عنوان خوب نیست و اینکه چه با مجوز و توصیه مسئولان این اتفاق افتاده باشد و یا اینکه خودش به طور خودسرانه این کار را انجام داده باشد کار درستی نبوده و یک دوگانگی را مشخص می‌کند.

به گفته این نماینده مجلسف این موضوع قابل پیگیری است و موضوع در مجلس شورای اسلامی در کمیسیون مربوطه از وزیر ورزش سئوال خواهد شد.

ساعتی بعد از انتشار این عکسها، فدراسیون کبدی ایران در بیانیه ای عذرخواهی کرد و مدعی شد، هیچ کسی به ایشان نگفته روسری سر کند و این موضوع ابتکار شخصی این فرد بوده است.

به نوشته فدراسیون کبدی ایران، برابر بخشنامه این مسابقات تنها مربیان و سرپرستان خانم تیم‌های شرکت کننده اجازه حضور در سالن مسابقات را داشتند و این اتفاق نیز تنها برای چند لحظه پیش آمد که ما بابت آن از مردم ایران عذرخواهی کردیم.

این عکس ها در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است.

https://gdb.voanews.com/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4.gif

XS
SM
MD
LG