لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۱:۳۵

وزیر خارجه هلند: ایران نباید به اسرائیل حمله کند


هانکه بروینس اسلوت، وزیر خارجه هلند- صفحه شخصی در شبکه اجتماعی ایکس
هانکه بروینس اسلوت، وزیر خارجه هلند- صفحه شخصی در شبکه اجتماعی ایکس

وزیر خارجه هلند در ادامه هشدار کشورهای غربی درباره تشدید تنش‌های در خاورمیانه، با ابراز «نگرانی جدی» درباره تهدیدهای جمهوری اسلامی علیه اسرائیل خواستار اقدام تهران برای «کاهش تنش‌ها» شد.

هانکه بروینس اسلوت روز شنبه ۲۵ فروردین، در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرده است که «ایران نباید به اسرائیل حمله کند و باید در راستای کاهش تنش اقدام کند.»

وزیر خارجه هلند به دو زبان انگلیسی و هلندی، درباره «ربوده شدن» یک فروند کشتی در تنگه هرمز ابراز «نگرانی جدی» کرده و خواستار «توقف چنین اقداماتی» شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز شنبه یک کشتی باری «مرتبط با اسرائیل» را در تنگه هرمز توقیف کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا این اقدام سپاه پاسداران را «دزدی دریایی» نامیده و خواستار آزادی کشتی و همه خدمه آن شده است.

توقیف کشتی باری «ام‌اس‌سی آریس» با پرچم پرتغال در تنگه هرمز پس از آن انجام شد که جمهوری اسلامی با منسوب کردن حمله هوایی ۱۳ فروردین به کنسولگری‌اش در دمشق سوریه و کشته شدن چند عضو ارشد سپاه پاسداران شد، تهدید کرد که این حمله را تلافی خواهد کرد.

وزارت خارجه هلند در «اقدامی احتیاطی» درقبال افزایش تنش‌ها بین حکومت ایران و اسرائیل، سفارتخانه خود را در تهران موقتا تعطیل کرده و از تصمیم‌گیری برای بازگشایی آن در روزهای آتی خبر داده است.

آلمان هم به تازگی در بیانیه‌ای، با هشدار درباره «خطر دستگیری خودسرانه» شهروندانش در ایران در جریان افزایش ناگهانی تنش‌ها میان جمهوری اسلامی و اسرائیل، از آنها خواست که ایران را ترک کنند.

XS
SM
MD
LG