لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۲۲:۲۲

افزایش بی‌سابقه ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه؛ بیش از ۴۰۰ کامیون ملزومات حیاتی در روز دوشنبه


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

نهاد هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دولتی در سرزمین‌های فلسطینی اعلام کرد ۴۱۹ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه روز دوشنبه ۲۰ فروردین پس از بازرسی، وارد نوار غزه شده‌اند.

براساس این اعلام، ورود این تعداد کامیون در یک روز، بیشترین میزان ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس است. روز یکشنبه ۱۹ فروردین ۳۲۲ کامیون وارد این منطقه شده بودند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، ورود بیش از ۳۰۰ کامیون در روز یکشنبه به نوار غزه را «شروعی خوب» دانست، اما تاکید کرد ایالات متحده امیدوار است از اواخر این هفته شاهد ورود بیش از ۳۵۰ کامیون در روز باشد.

ورود زمینی کمک‌های بشردوستانه برای مردم غیرنظامی غزه در حالی به درخواست ایالات متحده و موافقت اسرائیل، افزایش یافته که ارسال کمک‌های مورد نیاز مردم از طریق آسمان و با کمک ارتش آمریکا نیز همچنان ادامه دارد.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در همین زمینه اعلام کرد، ۲۰ فروردین ساعت ۱۲:۱۲ بعد از ظهر، یک فروند هواپیمای «سی ۱۳۰» ارتش آمریکا کمک‌های اساسی مورد نیاز غیرنظامیان آسیب‌دیده از درگیری‌های جاری را در آسمان شمال غزه رهاسازی کرد.

به گزارش سنتکام در عملیات امدادی روز دوشنبه، بیش از ۲۷۰۰ کیلوگرم از ذخایر مواد غذایی کشور اردن شامل کالاهای خشک برای مردم ارسال شد تا امکان دسترسی غیرنظامیان به کمک‌های حیاتی را فراهم کند.

ایالات متحده می‌گوید در دو ماه گذشته ۷۴۲ تن کمک بشردوستانه و غذا را از طریق آسمان به مردم غزه رسانده و همچنان تلاش می‌کند با کمک کشورهای دوست و متحد در منطقه همچون اردن، در یک تلاش مستمر و ادامه دار، درد و رنج انسان‌های آسیب‌دیده از جنگ میان اسرائیل و گروه حماس را کاهش دهد.

XS
SM
MD
LG