لینکهای قابل دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ایران ۰۴:۴۲

گروهی از قانونگذاران دوحزبی در آمریکا خواستار تحریم غول بیوتکنولوژی چین شدند


گروهی از قانونگذاران دوحزبی در آمریکا روز دوشنبه، ۲۳ بهمن، به مقامات ارشد دولت بایدن گفتند که ایالات متحده باید تحریم شرکت بیوتکنولوژی چینی «ووشی‌اپ‌تک» و «ووشی بیولوژیک» وابسته به آن را برای بررسی کند.

این گروه از قانونگذاران در نامه‌ای به تاریخ ۲۳ بهمن که رویترز مشاهده کرد، به جنت یلن، وزیر خزانه‌داری، لوید آستین، وزیر دفاع و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی گفتند که پیوندهای این غول دارویی جهانی با حزب کمونیست و ارتش چین تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده است.

این نامه که توسط مایک گالاگر جمهوریخواه و رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان ایالات متحده در امور چین و راجا کریشنامورتی دمکرات و عضو ارشد این کمیته و همچنین گری پیترز سناتور دمکرات و سناتور جمهوریخواه بیل هاگرتی امضا شده است، آخرین تلاش کنگره برای تاکید بر خطرات ناشی از رهبران بیوتکنولوژی چین است.

کنگره قانونی ارائه کرده است که ارائه دهندگان خدمات پزشکی که از بودجه فدرال استفاده می‌کنند را محدود می‌کند که به شرکت «ووشی‌اپ‌تک» و دیگر شرکت‌های بیوتکنولوژیک چین اجازه دسترسی به اطلاعات ژنتیکی در مورد آمریکایی‌ها ندهند.

این شرکت چینی به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد، اما بارها گفته است که خطر امنیت ملی برای هیچ کشوری نیست.

این شرکت بیوتکنولوژی چین قبلاً در بیانیه‌ای که هنوز در صفحه اصلی وب‌سایت آن است، گفت: «ما نگران اقدام قانونی اشتباه ایالات متحده برای تحریم شرکت خود هستیم که بدون بررسی شفاف و منصفانه حقایق اتخاذ شود.»

این چهار قانونگذار برای نشان دادن روابط نظامی این شرکت با ارتش و حزب کمونیست چین و همچنین حمایت این شرکت از سیاست‌های پکن در سین‌کیانگ، منطقه‌ای که واشینگتن چین را متهم به ارتکاب نسل‌کشی اقلیت‌های مسلمان کرده است، به اسناد دولتی چین، وب‌سایت‌های دانشگاهی چین و مقالات رسانه‌ای استناد کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG